Vegetarisk ärtsoppa

Måndag! 

Är det något annat än måndag och fredag? 
Ja, ibland är det söndag. 

Jag har varit på krigsstigen när det kommer det ett slukhål på gatan och att det inte kommer tillräckligt mycket värme ur fläktarna. 
Gått från granne till granne för att leta kompanjoner till mitt uppror. 
Har väl gått sådär. 

Tackade en väldigt fin kollega för tiden tillsammans. Jösses vad jag kommer sakna henne!! Vad ska jag ta mig till? 

Kom hem och åt soppa. Alltså soppa!! Det måste vara bland det bästa som finns! 
Syrran frågade om favoritsoppan och jag kunde knappt sluta ropa ut soppor! 
Blomkålssoppa, pumpasoppa! 
Minestrone och spenat, gulasch och ärtsoppa. 

Vilket blev vår kvällsmat. Vegetarisk ärtsoppa med senap! 

Efter badade Elias, jag sträckte ut kroppen och sen... 
ja, det är väl lika bra att lägga sig?! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback