Valdag

Oj oj! 
Vilken spännande dag! 

Det är valdag! 
Jag brukar säga att någon kanske ska ta ifrån mig min rösträtt för jag är så dåligt insatt. 
Men! 
Detta har ändrats i år! 

Jag har aldrig varit mer intresserad, mer påläst, mer engagerad än i detta val. 
Jag är ingen politisk expert, nej nej, det ska jag inte påstå. Men jag har förstått allvaret. 

Jag tänker inte låta alla andra välja åt mig. Jag har alltid röstat, varje gång, men jag har nog röstat på vad andra tyckt och tänkt. Sett en fråga och gått på den. 
Inte på helheten, inte på hur rösten påverkar hela Sverige. Inte vara mig. 

Detta år känns viktigare än alla andra år i hop jag har röstat. Det känns viktigt för mig som kvinna. För mig i min yrkesroll. 

Jag är på riktigt nervös. På riktigt orolig för vad som kommer hända. 
För första gången vill jag stå på barrikaderna och ropa! För jämställdhet! Mot rasism! 

Det är sanslöst hela detta val. Det är så sjukt. 
Det är för mycket. Det är... obeskrivligt... 

Glöm inte att rösta idag ni som inte har gjort det! 

@jonas.gardell


Kommentarer
Maria Pettersson säger:

Det verkar som att det är många som tar tag i sitt liv och sätter sig in ordentligt för att göra en skillnad i år! :)

Svar: Visst? Det känns bra!
Hanna

2018-09-09 | 11:29:53
Bloggadress: http://headoverheals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback