En mask om dagen

Är det höstlov så är det! 
Vi har hängt med mamma och syster idag, blivit bjudna på fika och fått i affärer. 

Det blev en heldag, så nu väl hemma känns det gott att tända ljus, koka en kopp te och lägga en ansiktsmask. 

Kvällens mask fick bli en jellyvariant med mycket fukt. 

(null)


Före, och ja, jag är röd. Torr och röd. Det är höst. Jag har skött min hy dåligt. Men det ska det bli ändring på nu! 


(null)

(null)

Masken skulle jag kanske egentligen inte kalla jelly. Serumet som masken ligger i, det är mer jelly, men när jag använder jelly vill jag helst ha jelly rakt igenom. 
Doften är ytterst bekant, men jag kommer inte på vad den påminner mig om. Men den är mild, trevlig. Den innehåller mjölk och honung, kanske doften kommer därifrån?! 

Texten på baksidan säger mig inget. Det enda jag kan tyda är att den ska vara på i 10-20 minuter och att jag kanske borde dricka en drink under tiden. Eller efter. 

Masken sitter bra, den ramlar inte ner, täcker i stort sett hela ansiktet, och känns behaglig mot huden. 

(null)


Efter känns huden härligt återfuktad. Jag valde att inte torka bort överskottet, utan det fick sjunka in under kvällen. 
En helt klart godkänd mask enligt mig 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback