Övergångsåldern

Elias fyller nio år om en månad. 

Vid denna ålder exponeras de flesta barnen för porr för första gången. Hemskt. 
Han är ju bara ett barn. 

Det händer andra saker med. 
Som att han inte vill sova. Helst inte alls, och gärna med mig. Eller inne hos oss i stora sängen. 

Det är extremt jobbigt. Det är någon fas, det är alltid någon fas. När den enda tar slut börjar den andra. 

Jag vill inte vara elak. När han ligger inne i sängen och gråter. Gråter så hela kudden är blöt, så kan jag inte bara gå. 
Han är så liten ibland. 

Men jag vill ju sova med min man med. 
Jag vill sova bredvid honom, jag vill att han ska hålla om mig och viska kärleksfullt i mitt öra. 
Men det kan jag ju inte med en gråtandes son i ett annat rum. 

Det är en övergång. Det är en fas. 
Det kommer gå över. 

Men det suger skit nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback