Hög puls och högt stegantal

Idag har jag jobbat. 
På lördagar jobbar man verkligen. Jag jobbar alla andra dagar med, men på lördagar går det i ett. Snabbt, fort, intensivt. 
Butiken är öppen i fyra timmar. På dessa fyra timmar har jag hunnit gå 6500 steg. Kanske mer. 
Totalt har jag gått över 15 000 steg idag. 

Det är bra gjort. Men som sagt, otroligt intensivt. På dessa fyra timmar stod jag säkert i kassan i en timme. Alltså stod i kassan. Då gick jag inga steg! 

I samma kurva som stegen gick även pulsen. Ibland tror jag att jag ska få en hjärtinfarkt. 
Men det händer aldrig. Och det är nog ingen fara. Det bara känns som det kokar över ibland. 

Och der viktigaste bland många steg och hög puls, det är vansinnigt roligt på jobbet!! 

Så många steg jag tar, lika många gånger skrattar jag. Lika hög puls jag har, lika många gånger tittar jag på dom som jobbar och blir så sjukt stolt. Dessa fantastiska människor! 

Kvällen spenderas med att försöka få ner pulsen, vila fötterna och dricka massor av vatten! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback