När man inte räcker till

Julen ska vara härlig och mysig. 
Och visst det är den väl, i mångt och mycket. 
Men samtidigt... 

Så stressigt, man ska hinna så mycket. Alla dagar är fullbokade och man hinner inte vila. 
Och hinner jag inte vila så blir jag som varit sjukskriven för utmattningssymptom, helt slut. 
Jag måste få vila. Jag orkar inte annars. 

Och så kommer denna tid. 
Elias fyller år. Det ska planeras i tid och otid. Kalas och mingel. Mat och fika. 
Lucia, lussekatter och pepparkakor. Handla på ica och knappt veta vägen hem. 
Stryka kläder och hafsa någon form av mat. 

Ständig oro att inte räcka till, när jobbet kallar, Elias vill mysa, vänner man vill se, och samtidigt växer diskberget. Kläderna ligger otvättade och allt blir bara kaos. 

Julen ska ju handla om att umgås. Att ge och få kärlek. Men istället springer man bara runt. 
Julen ska vara ljus och härlig. Det ska vara lugn och ro. Mat och godis. 

Men jag räcker inte till. 
Vill bara januari....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback