Söndagslistan

Bäst i veckan?

Väderväxlingarna! Jösses vad skönt det har varit med lite regn. Åska, sol och lite mer regn. Det har varit svensk sommar! Underbart! Fika med väner och goda samtal på jobbet har också varit bra! 

Sämst i veckan?

Anonyma brev. Vem ska man svara till på anonyma brev? Nu menar jag inte att förminska näthat på något sätt, inte alls. Men att få anonyma brev... Jag kan inte ens blockera en ip-adress. Och man står maktlös. Jag tänker också att personen lämnar så mycket i knät på en själv. Den har fått skriva av sig. Till en person. Men jag som går brevet har det bara.. Jag har lovat mig själv att släppa det. Och jag har gjort det. Jag skiter i det! 

Veckans citat?

Kanske inte citat. Men "att säga ja till saker ät också att säga nej till andra saker" Sen tänkte jag själv att ofta är det faktiskt så att när man säger ja till vissa saker man egentligen inte vill, säger man nej till sig själv. Ofta är det de personliga sakerna man tappat bort i alla ja. Som egentid eller träning. Eller att laga god mat, till sig själv. 


Veckans godaste måltid?

Kan knappt komma på något jag har ätit... Har varit slarvig med maten. Och jag skulle gärna vilja säga att det var langosen i går, men nej, den var för hård. Den kan inte varit det bästa jag ätit i veckan. Fast just nu är det det ända jag minns att jag har ätit. 


Nästa vecka ser jag fram emot?

Att få hänga med de bästa. Äta gott och se nya saker. Att vara få vara och ta dagen som den kommer. Och så ser jag fram mot mammas födelsedag!! 


Nästa vecka ser jag inte fram emot?

Att träffa en ny läkare. Jag gillade den förra. På sätt och vis ser jag fram emot ett annat möte. Men är samtidigt lite nevös för det. Jag tror jämt att alla ska hacka på mig och vara arg. Det vill jag inte. 


Måndagens planer?

Jobba. Återbesök till läkaren. Packa. Tvätta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback