En söt lista

Stulen från spiderchick

Godis, godis, godis. 
Vad är livet utan snask och snacks?! 

Topp tre smågodis: 
* stora peps 
* skolkritor 
* zoo
(men ändras konstant! Hade det varit för en månad sen hade jag sagt; mjuka kryptoniter, och andra saker jag inte kommer i håg vad de heter!)  👇🏻👇🏻👇🏻
(null)
Gillar även sura colanappar och lakrits.

(null)



Popcorn eller godis på bio? 
Popcorn! Alla gånger!! Aldrig godis! 


Bästa chokladen? 
Kanske schweizernöt? Äter sällan choklad faktiskt. 

Favoritchips? 
Ja, här kommer min grej!! Chips alltså! Guds gåva till mänskligheten. Eller till mig! 
Jag kan inte säga favoriten riktigt för det beror helt på. 
Ska man dippa? Ska man se på film? Ska man prata med vänner? 
Det finns massor av saker att tänka på när det kommer till chips! 
Och vad räknas som chips idag? 
Räknar man med linschips? Rotfruktschips? 
Eller är det klassiska potatischips vi pratar? 
Två favoriter är i alla fall grillchips och sourcream! Både sorterna måste vara från Estrella. 
Olw må göra bra ostbågar, men sämre chips. 
Olw gör även bättre dip. 
(ok... ska sluta skriva om chips nu...) 

Handlar alltid nyheter när det kommer till chips


Favoritbakelse?
Napoleon! 

Godaste pajen? 
Rabarberpaj eller äppelpaj! Med vaniljsås. Ljummen! 

Bästa läsken? 
Coca cola, vanlig med socker. 

Glass eller tårta? 
Egentligen inget, men jag svarar glass. 

Godaste småkakan? 
Drömmar. Smälter i munnen, lite sträva. Som ett sött chips! 

Favoritefterrätt? 
Får man säga chips? Ok... 
Kanske pannacotta? Det funkar alltid. Eller bruléepuddning. 

(null)

Vad beställer du för efterrätt på resturang? 
Beställer typ aldrig det. Möjligtvis om de har friterad camembert och hjortronsylt. 
Eller en liten pralin. 




Glöm inte att frukt är också gott




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback