Vad blir det för mat?

(null)

(null)

(null)

Jag försöker äta så mycket växtbaserat som det går, visst, man kan äta bara växtbaserat, utan problem. Massor av människor gör det. 

Varför jag bara försöker är för att jag har svårt att sluta med mjölk. Inte att dricka mjölk, så där ett glas, inte ens i kaffet egentligen, men ost!! 
Ost, det är svårt att säga nej till det. Eller gräddfil till chips. Alltså dipp. 

Jag är väl helt enkelt lat och bekväm. Och kan inte behärska mig när det kommer till ostbågar. Eller en god dessertost. 

Men vi har ätit en del helt växtbaserat. Eller jag i alla fall. 
Bland annat sötpotatis och grönkål. 
Hummus och morötter. 
Tofu och avokado. 
Färska vårrullar med gurka och salladslök. 
Svamp och groddar. 
(jag åt inte räkorna på bilden, såklart!) 

Mat är gott. Och jag gillar verkligen att försöka äta växtbaserat. Det ger mig energi. 
Och förhoppningsvis räddar jag lite av världen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback