Antistress till ansiktet

Idag testade jag en av Kicks egna masker. 
Jag tycker att Kicks egna sortiment har växt i mina ögon, det finns många produkter som faktiskt är riktigt bra! 

Just idag testade jag en sheetmask som lindra och lugna huden. Den innehåller aloe vera, kamomill och fläderblomma. 
Själv har jag faktiskt varit en av de få som reagerar lite halvdåligt på just aloe vera, som många hyllar och prisar. Så jag blir alltid lite skeptisk när jag ser aloe vera som innehåll. 
Jag tror visserligen att det är när det är mycket, konserterad aloe vera, men det var inte det inlägget skulle handla om! 

(null)

Masken sitter relativt bra, lite liten faktiskt, men jag har ett stort ansikte! 
Den fäster bra och sitter kvar utan att halka runt för mycket. 
Det jag tycker sämst om är biten på överläppen, det är ju bara en liten liten tunn remsa!! 
Sen tycker jag som vanligt att masken är märkligt utskuren runt näsan?! 
Men det kanske finns någon förklaring till detta? Nästan alla sheetmask är ju så! 
Jag vill ha mask runt hela näsan!! 

(null)

På det hela taget är det en ok mask. 
Men inget speciellt! 
Huden känns lite mer återfuktad men någon större lindring av den stressade huden kan jag inte påstå att jag upplever. 
En kvart efter känns viden fortfarande sval, vilket är positivt, men inga större märkbara resultat. 

Något som Kicks själva verkar vara stolt och nöjda med är mängden serum, och o ja! 
Det är massor! Så mycket så jag lyckades fylla en lite reseburk med det som var kvar i förpackningen. Men... när ska jag använda det?! 
(null)

Helt klart godkänd, som en budgetmask. Som en mask man inte behöver känna att man behöver njuta av på ett sånt sätt, som en del andra. 
Jag tex, diskade i denna, och det kändes helt ok! 
I andra, lite mer effektfulla och dyrare masker vill jag ofta ligga ner, känna efter ordentligt, lyssna på något bra och bara vara ett tag! 

Får jag denna, så kommer jag använda den, men jag kommet nog inte köpa den igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback