Växtbaserad smörgåstårta

(null)

Det finns en hel del människor som frågar om veggomat. 
Ofta försöker jag ju äta helt växtbaserat, men lyckas inte jämt, utan ibland äter jag framförallt ost, men även ägg. 

I söndags var vi på födelsedagskalas och det skulle bjudas på smörgåstårta. Eftersom det inte kunde levereras ens en lakto-ovo-variant från beställningsstället så gjorde jag en själv. Och då blev den helt växtbaserad! 

Jag gjorde den som en variant på räkor! 
Jag köpte vräkor, alltså veganska räkor, blanda äggfri majonnäs, oatly, dill, tångcaviar, rödlök och faktiskt vegansk grädde!! 

Det blev skitbra! Och alla människor som frågar om veggomat, som tycker det är krångligt, dyrt och inte smakar som vanligt. Inte som tycker det ser ut som vanligt. 
De som tycker att veggo är så jobbigt... 
Ja, denna smörgåstårta, den var enkel, supergod, relativt billig, och det var fin! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback