Sol i mellersta Sverige



Det sägs att det regnar i södra Sverige. Då slår det mig att jag inte bor i södra Sverige. Utan mer i mellersta?! 
Det regnar i alla fall inte här. Men det skulle behöva regna. Jag vill grilla, och jag vill kunna andas normalt. 
Men värmen är kvar här. Det är så varmt så man knappt orkar röra sig. 

Min första tanke var att åka ut och bada idag. Sen kom jag på att det kanske inte är så bra med urinvägsinfektion... Kallt (i vattnet!) kanske orent och.. nja, det kändes inte som en bra idé helt enkelt. 

Så, vi ringde de bästa människorna vi har runt omkring oss. 



(null)


Innan dom kom käka vi lunch. Jag var sugen på sushi och Elias tackar aldrig nej till det. Vi åt sushi exakt för att år sen med, på samma ställe. 
Ja, vi har varit där några gånger mellan med... 



(null)


Sen kom dom och vi drog till Mem, som är den första, eller sista, slussen i Göta kanal. 
Vi tog med lite frukt och chips. Det är bra att äta chips när man svettas. 
Vi kramades och myste skiten ut Mem. 

(null)

(null)


De äldre grabbarna gick på bio och vi andra gick till Pinchos. 
Vi var som vanligt, Elias typ ramlande av solen och jag orkade inte resa på mig för att hämta maten utan sa till dom att bara skjuta ut den långa brickan lite till så kunde jag ta den från stolen. Killen tittade lite märkligt på oss men gjorde som vi sa. Som tur tappade vi den inte. 
Sen gick vi hem, maskade och grabbarna kom hem, vi såg en rulle och sen var dagen slut. 

(null)

(null)


Lite ångest över att dagen gick fort, hann inte gå en promenad. Vaknade med smärta från njurarna, och googlade för mycket på det. Ska man inte göra..!
Vill så gärna vara stark. Men det är med dessa människor jag orkar vara, ingen annan. 
De låter mig vila, de låter mig älta. Fantastiska människor. 

Håll tummarna, idag tog jag sista tabletten för urinvägsinfektionen, må den inte komma tillbaka en tredje gång. 
För gör den det, då slutar denna blogg. Då ger jag upp. Då skiter jag i allt. Det orkar jag inte med. 
Så håll tummarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback