Alla roliga människor

Jag tittar väldigt mycket på sociala medier. Lite för mycket många gånger. 

Och slås lika många gånger av hur människor skriver, skriker, ropar ut: var sig själv! ta vara på livet! gör din grej! skit i andra! 

Så ser man ofta bilder på folk som ser glada och välmående ut. Som står på en strand, i en stad, med en kaffe, lunch i handen, eller ja, på tallriken. 
Och det jag tänker; 
a. shit vad folk måste göra sig till. Livet är inte så fantastiskt för någon. Inte hela tiden. 
b. det är ju lätt för dig att säga. Du är rik och pengarna flödar in. 
c. det har har tänkt mest på på sista tiden, alla (typ!) är ju egenföretagare på något sätt. Man kan kasta sig ut i frihet på ett helt annat sätt. Man har ingen som klockar en till jobbet. Ingen skriver under någon lönelista. 
Och visst, jag kan väl vara fri, skita i andra, välja min grej, ta vara på stunden, jag med! 
Men om alla ska göra så?! 
Vem ska då jobba? Vem ska ge mig min morgontidning? Kränga frukt till mig i affären? Se till att det finns bensin i slangarna? Ta hand om mina sopor? 
Jaja, jag förstår att man kan göra sin grej och förtfarande jobba. Men dessa människor jag följer är så stensäkra på det bästa är att bara vara sig själv så jag tor att de har glömt bort alla andra! 

Nja, jag vet inte riktigt om jag köper dessa glada människor. Av flera anledningar. 
Jag är mig själv på mitt sätt! 

(null)

 (kastar in en bild från thailand för att visa att jag också njuter ibland!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback