Fredagen den ?

Har tappat bort datumet. Vet att det är fredag eftersom maken är glad över att vara ledig i de två kommande dagarna. 
Elias väckte mig i morse, eller jag var faktiskt lite vaken kvart i fem och såg att maken kom upp ur sängen, men somnade lika snabbt. 
Så Elias kom in, klockan nio och jag hade tänkt att vi met eller mindre skulle hänga på låset till Lidl. Men de öppnade åtta så vi var sena. 
Fast redan typ tio, kanske kvar över, var vi på väg. Vi skulle köpa frukostbröd, juice och kringlor. 
De hade glömt att baka kringlor så dessa fick vi gå hem utan. 

(null)

Efter frukost åkte vi till en sjö och det första som hände var att jag blev stucken av ett bi, eller geting. Ont som attans gjorde det. 
Hade nog lite glömt hur det kändes. 
Elias ville ringa 112, så jag fick försöka lugna både mig och honom och härda ut smärtan. 
Han försökte ta ett kort, men blev mer förundrad över leverfläcken som växer utåt. 
Eller mollusk eller var det nu är. Har haft den hela livet. Så jag tänker inte så mycket på den. 

(null)

Vi la oss under en tall. Men vi fick inte en endaste kotte på oss. Och inte mycket sol heller. Skönt! 
Det blåste då och då. Väldigt skönt. Jag var nere och doppade fötterna, mest för att blaska på lite kallt vatten på bettet. 
Annats låg vi bara och spelade och läste. 

(null)

Elias var nöjd med att inte bada. Han har badat två dagar i sommar. Det tycker han räcker säger han. 
Han åt kex och var glad att det fanns täckning  ute vid sjön. Jag skulle vilja åka dit igen. 

(null)

Skummaste som hände idag, och kanske lite av det bästa, var när en man kom och frågade om vi kunde vakta hans telefon medan gan badade med sin dotter. 
Det är inte ofta sånt händer nu. Ingen litar på någon längre. 
Men så fint att han tydligen gjorde det. Det känns bra för framtiden. Och skönt att man ser ärlig ut! 

(null)

När vi kom hem var vi hungriga eftersom vi inte åt lunch så det fick bli tidig middag. 
Marinerade portabello och paprika. Svepte i hop en tzatziki. 
Stekte pak choi och spenat. 
Rostade potatis och skar mer paprika, gurka och tomat och slängde upp färsk spenat. 
Allt växtbaserat! Känns gött att vara tillbaka mer i gamet! 

(null)

Det regnade även lite. Det är redan torrt på marken så det gjorde nog varken till eller från. Det åskade med, men det blev inte ett dugg bättre i luften. Det är fortfarande galet varmt. 

Kanske därför man inte minns datumet 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback