Träningshälsningar

Jag brukar träna tidigt på morgonen. Direkt när gymmet öppnar. Klockan fem. 
Vissa anser att jag är tokig. Vissa anser att jag är helt galen! 
Inte många tycker att det är smart. Att jag utnyttjar tiden. 

Hur som helst. Det är ett gäng som hänger på låset precis som jag. 
En gång var det en som pratade med mig. En gång. 
Han kom inte in och vi konstaterade att vi var lite för tidiga. 
När vi kom in sa vi inte ett ord till varandra. 

I dag träffades vi igen vid dörren, men vi var där några minuter senare och kom in snabbt. 
Och sa inget till varandra. 

Jag gick för att värma upp. Tjejen som alltid springer kom. Killen som alltid tar en crosstrainer kom. 
Ingen tittar på den andre. Ingen hälsar. 
Ingen ens nickar åt den andra. 

Ska man hälsa på gymmet?! Ska man mumla ett hej

Träningshälsningar?! Finns dom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback