En sån dag

Maken har börjat nytt jobb denna vecka. Vi har varit trötta, hela familjen. 
Somnat tidigt. Inte diskat. Inte tvättat. Bara varit. 

Så denna dag blir en uppryckardag. 
Det städas, diskas, betalas räkningar och storhandlas. Tvättas, moppas, vattnas blommor och bäddas sängar. 
Det en en sån dag. 

Solen skiner utanför jag jag vill mest bara bli färdig med allt så vi kan gå ut en sväng. 
Jag vill köpa blommor. Och en syra. För att få bort vintertrött hud. 

Det är en sån dag. Då livet lite vänder. Våren nästan kommer och knackar på. 
Även om nästa vecka blir tuff så är det en bra tid. Det vänder nu. 
Jag känner det i hela kroppen. 

Det är en sån dag. En bra dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback