Picklade bönor

Läste att den nya bönan som man ska äta heter lupinböna. 
Går inte att få tag på där jag bor. 
I ett försök att hitta något liknade köpte jag till slut små vita bönor. 
Tänkte i affären att det skulle vara samma sak. 
Det är det inte visade sig efter lite lightgoogling. 

Men men, man tager vad man haver. 

Och tydligen ska de vara picklade för att komma in i Stockholmshemmen så jag picklade själv. 

(null)

Hackade koriander (det är ju alltid gott!) 

(null)

Fyllde en burk med koriander och persilja. Den var fryst! Inget roligt foto. 
Fyllde en med bara persilja. 
Och en tom! 

(null)

I med avskölja bönor (här ser man ju då att det är vita bönor, inga mer gula lupinbönor) 

(null)

Och på med vätskan. Blev lite osäker, ska man ha mycket eller ska de bara precis vara täckta? 

Tänker att jag har mycket ett tag, sen håller jag av lite i kväll! 

Vad tror ni? 
Kommer det bli bra? Har jag skapat något fantastiskt? Eller han jag skapat något giftigt? 

Den som lever i kväll får se. 

Nu ska jag gå ner på stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback