Mycket eller inte

Jag har absolut inte någon överfull kalender om jag vara tittar på den. 

Någon kväll kan det stå ett litet möte. Men det händer kanske en gång i månaden. 
På jobbet kanske jag snittar två eller tre möten per dag. Och ofta går dessa möten ganska snabbt. Mellan en kvart kanske upp till en timme. 

Jag åker i väg då och då på dagslånga möten, men stannar egentligen aldrig över natt. 

Hur kommer det då sig att jag ofta tycker att jag har för mycket att göra? 
Känner mig stressad, fullbokad, utarbetad. Jag jobbar nästan aldrig över nu för tiden. 

Är det samhället som gör det? 
Är det jag som blivit gammal? 

Jag tror att det är en blandning av allt. När jag säger att jag går hem i tid, ja, det stämmer. Från den fysiska platsen ja, men jag svarar på mail, jag ringer folk. Jag sitter med papper och jag tänker på jobbet lite för mycket för mitt eget bästa. 
Jag har blivit äldre. Inget lustigt med det. Ska jag göra en sak så tycker jag att jag är fullbokad. Även om det handlar om att åka och handla eller tvätta. 
Samhället är stressat. Jag tittar på you tube i 1,25 hastighet. Ibland 1,5!! 
Och igår funderade jag varför inte netflix har den funktionen. Allt ska gå snabbt! 
Varför?! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback