Kritik

Det är lustigt med kritik. Nästan alla gånger man hör att man ska få kritik så lägger man in ett extra ord. 
Negativ. 

Negativ kritik. 
Det finns ju positiv kritik med. Men tyvärr känns det som att många förknippar kritik med något negativt. 

Idag hamnade jag i ett läge där jag skulle framföra kritik. 
Helt ärligt vet jag inte om den var negativ eller positiv. 
Det kanske egentligen inte var kritik. 
Det handlade mer om information, om att utrycka feedback. Att försöka få någon att förstå hur det är på andra sidan. 

Det är svårt det där. 
För ganska direkt hamnade personen i en form av försvarsställning. 
Jag var snabbt med att tala om att inte mina ord sades för att vara dömande, elak eller på något sätt anklagande. 
Det var ren information hur jag upplevde sitauationen. 
Rätt eller fel, det finns inget rätt eller fel, men vi måste mötas på något sätt. 

Jag vet inte om personerna som var med o samtalet skulle beskriva vårt samtal på något annat sätt än det jag upplevde. 
Jag kände hur stämningen blev lite... spänd. 

Kritik. 
Negativ kritik. Positiv kritik. 
Information. Feedback. 

Ska läsa om "Vi måste prata" redan ikväll!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback