Hur var det nu?

När jag tittar tillbaka så är det mest depp, trist, stressat och frustration. 
Trötthet, tråkigt och frustrerande. 

Idag kanske det vände lite. Lite lite. 
Jag skrev att det inte var som jag ville. Jag fick veta att livet är skört. Ta vara på allt. 
Jag andades ut lite mer och allt blev lite klarare. 
Jag vet inte. Det kanske är grått i morgon. Det kanske till och med är svart. Vad vet jag!? 
Men jag vet att i dag såg jag ljuset. 

Och ser man lite ljus är det lättare att se det någon annan gång. Kanske inte i morgon. Men någon gång. 

Ljuset komme bokstavligt talat. Syrran pratade om vår, och nja, det kanske jag inte tyckte med halka och frusna vattenkranar. Men jag förstår vad hon menar. Och hon kanske faktiskt fick vara ute i solen lite i dag. 
Ljuset är på gång. Det är ljust på morgonen, ljust på kvällen. 
Det vänder. Sakta och säkert. 

Idag var en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback