12.2

I dag är det pappas födelsedag. 
Älskade älskade pappa. 

Han finns inte mer. 

Vår pappa var verkligen som den största, snällaste teddybjörn som fanns. Han var omtyckt av alla. Verkligen av alla. 
Jag har inte hört någon som inte gillade vår pappa. Aldrig. 

Pappa gillade att baka och laga mat. Massor av bullar och kakor. Grytor, pannkakor och kåldolmar. Wienerbröd, budapest, tosca och hallongrottor. Köttfärssås, fiskgratäng, kyckling och pajer. 
Han gjorde mat till massor av människor. Han bakade till hela församlingar. G
Han kokade gröt och han grillade annans inna folk förstod sig på grillad ananas. Han gillade att testa nytt, aldrig rädd för att prova. 

Pappa hämtade oss på nätterna. Han körde oss land och rike runt. Han följde med oss på allt. Han pratade med alla. Han skrattade och alla andra skrattade. Han hjälpte alltid till. 

Pappa kunde man alltid ringa till. Vi ringde och frågade om försäkringar, bilar, mattemperaturer, om avtal och om vänner. Vi ringde honom för att få tips om jobb och vad som är rätt och fel. Vi ringde för att få höra hans röst. 

Lilla älskade pappa, jag önskar jag kunde ringa dig nu. Jag önskar jag kunde ringa dig i morgon. Få höra dig säga att det ordnar sig. Allt löser sig. Att jag inte behöver vara orolig. Älskade älskade pappa, tiden tog slut för tidigt. Din tid, vår tid. 

Grattis pappa! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback