En äkta Norrköpingsbo

Precis nu håller Augustifesten på för fulla muggar. 
Staden vaknar upp och folk drar sig ut på gatorna. 
Det luktar munkar och sockervadd. Barnen kastar små smällare och en eller två ensamma ballonger flyger i väg mothimmelen. 

Det stånkas och bökas. Människor svettas och tålamodet tryter hos en hel del. 

Men det är inte som det brukar. 

Nej, och fy bubblan för det! 
Så säger en äkta Norrköpingsbo. 
Varför ändra på något? Det spelar ingen roll om det faktiskt bli det det bättre. 

Det ska vara som det alltid har varit 


Folk här i stan är arga på att de har flyttat marknaden. Vansinnigt arga ska tilläggas. 
Och inga fyrverkerier! 

Hur kan man göra så?!  

Att det är dåligt för miljön, att djur blir rädda, att vissa människor blir rädda?!? Nej! 

Det ska vara som det alltid har varit

Ibland undrar jag vad jag gör här. 

Jag älskar när jag känner en ny doft av mat. Känner smakerna från ett kök jag aldrig provat. 
Går nya gator och upptäcker nya saker. 
Provar nya godsaker och hittar små prylar jag inte visste fanns. 
Jag gillar att släppa upp alla ballonger i luften. 

O ack, Norrköping. Hur ska framtiden bli? 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback