Besatt av framgång

(null)


Så här är det. Jag kan lätt bli besatt. 
Av smink, en viss klädstil, hudvård, filmer, mat, nyheter, serier osv. 
Jag blir en del av serien. Jag smörjer in ansiktet så det glänser. 
Jag åker till tio butiker för att hitta just den där nyheten. 

Under lång tid har jag varit mer eller mindre besatt av att läsa om framgång. Och om talare. 
Om hur man blir sitt perfekta jag helt enkelt. 
Eller det är väl kanske inte så enkelt. 

Därför nördar jag ner mig i böcker. 

Just nu är det Framgångsboken av Alexander Pärleros. 

Det är inte ofta jag känner mig så inspirerad!! 

(null)


Så jag pratade och pratade om det och fick då bilden av syster att hon lagt ner den i kundkorgen. 
Yeah! 


(null)

Och eftersom jag "bara" lyssnat på den så köpte jag den idag! 


Sist jag var besatt var det av Elaine Eksvärd och jag drar fortfarande fram hennes böcker då och då och tittar på något som jag funderar över eller bara vill läsa igen. 

Fasen, framgång alltså. 
Alla vill väl ha framgång?! 

Sen behöver inte det vara att tjäna en miljard kronor och bo på Bahamas. 
Men framgång så man mår bra? Det vill väl alla? 

Nu ska jag skriva min framgångssaga. Och den ska bara handla om mig. Och hur bra jag ska må. 

Tack och hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback