Ta åt sig

När man säger att man tar åt sig, vad menar man då? 
För mig betyder det att man kan faktiskt ha gjort, eller är, det personen säger till en. 
Eller?! 

När jag säger "jag tog faktiskt åt mig av det du sa"  tänker jag att det blev... personligt?! 

Men om någon säger något helt osant?! Tar jag åt mig då?! 
Eller gör jag något annat? 
"jag tar illa vid mig"  kanske är ett bättre uttryck?! 

Vissa saker man kan bli kallad är det ju inte att man tar åt sig av. Man blir bara påverkad. 

Ja, jag fick ta skit i dag. Det kröp mig under skinnet. Inte för att jag tog åt mig. För jag är inte det hen sa. Men jag blev påverkad. Illa. Jag blev förtvivlad. Ledsen. Arg. Förstörd. 

Over and out. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback