TGIF

minns när en kompis drog i väg mig till ett gym och sa att vi skulle gå på ett pass som hette TGIF.
jag fattade inget, jag var inte träningsnörd och jag förstod inte varför det hette som det hette.
det var då jag lärde mig hur man firar fredag på ett annat sätt.

det var säkert 15 år sen, och efter det tränade jag faktiskt en hel del. pass och crosstraining.
jag var aldrig så där fit och stark, men jag gjorde mitt bästa.

nu har jag inte tid att gå på gym. eller, jag tar mig inte tid. förr kunde jag hojja in på tre minuter.
nu känns det som ett halvt företag.

men, jag har börjat röra på mig. jag går lite promenader och försöker köra yoga hemma.
och jag har faktiskt blivit sugen på att springa.

varför då?
ja, mycket för att gå ner i vikt såklart. bli smal helt enkelt. men lika mycket för att få lite kondition. och hitta en hobby.
bli någon.
-jaha, Hanna! jo, det är hon som gillar att springa.

inte
-jo, Hanna, det är hon som ligger på soffan och äter godis.

så idag ska jag säga: thank good is Friday! och så börja springa lite!
och när jag sitter i soffan på kvällen kan jag vara lite nöjd med mig själv.

det kommer bli en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback