Tankar på tåg

Ja, jag åker mycket tåg. Väldigt mycket. Sådär, 25 timmar i veckan, minst.

På tåg hinner man arbeta en del, lyssna på musik. Man hinner twittra, blogga och framförallt hinner man fundera.

På livet, på jobbet. På hur illa man kan må på tåg. Hur sugen man kan bli på vatten eller chips!

Mest funderar jag på livet, på huset. Hur vill vi att det ska se ut. Dagdrömma är jag expert på.
Jag funderar även på alla människor på tåget. Vad gör de? Var är de på väg? Vad funderar de på?

Jag kanske kunde bli filosof. Jag tänker lite för mycket för mitt eget bästa i bland.
Är att filosofera och tänka samma sak?


Kommentarer
Sara säger:

Finaste syster-yster!

2012-09-04 | 19:16:46
Bloggadress: http://littlenova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback