Saffranspannkakstårta

(null)


I lördags så kom släkten och firade mig. 
Jag fick allt jag önskade mig. Dvs en hoodie, en pyjamas och pengar (som jag idag gick och köpte Linda Hallbergs nya palett för!) 

Jag kunde inte riktigt bestämma om jag skulle bjuda på fika eller mat, så det fick bli lite kombo!! 

En saffranspannkakstårta med vitchokladmousse och granatäpple. 
Smarrigt!! 

Jag stekte halvtjoka pannkakor med saffran i, vispade grädde och blanda i hop med smält vit choklad och ifraishe. (ja, allt var växtbaserat, utom den vita chokladen, så det var alltså sojagrädde) 
La en pannkaka, smorde moussen på, la på några granatäppleskärnor, varvade tills allt höll på att falla. Rev lite lime och pudrade florsocker. Klart!! 

Blev super! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback