Proppen

Det har tagit för lång tid för mig att förstå. Och för lång tid att lyssna. 

Jag får titt som tätt lock för örat. Ibland sitter det i en kort tid, ibland ganska lång tid. 
Man vänjer sig lite vid lock för örat ska jag säga er. 

Men nu har det slagit lock så jag hör. 
Jag har ju såklart fått en vaxpropp. Det kan nog vem som helst räkna ut. 
Folk har sagt det länge till mig, men jag har inte lyssnat. Eller jag har lyssnat, men tänkt att det går väl över. 

Det har det inte gjort. Det har bara blivit värre. 
Jag får helt enkelt ringa vårdcentralen på måndag och be dom dammsuga, eller vaxsuga, örat. 
Tror inte att det hjälper att spola, det har jag gjort hemma säkert hundra gånger. 
Jag har haft revaxör hur länge som helst, men det släpper ju inte! 

Locket har jag lärt mig leva med, men att inte höra ordentligt... 
Nej, det är inte helt roligt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback