Matkontot

Jag älskar mat! 
Ofta älskar jag att laga mat, men det ska vara lite spännande, lite nytt, lite annorlunda för att jag ska gilla det som bäst. 
Att koka snabbmakaroner och steka någr köttbullar, nej, det är ett nödvändigt ont ibland, och absolut inte roligt. 

Och nej, jag menar inte att det behöver vara jättespeciellt och jättedyrt. 

Men gärna lite mer kärlek i! 

(null)

Fransk potatissallad-
Inte så märkvärdigt kanske men det var längesen jag gjorde det och med ljummen färskpotatis och mycket kapris... Mums!! 

(null)

Ramen- 
Ok... Det kanske inte var så speciellt. Inte nytt heller. Men ramen, eller nudlar, är fantastiskt gott. 
Denna gång hade jag kål och champinjoner och såna... (åh!! vad heter det?!?) 
Skott! Skit samma! Gott var det! Med sesamolja! Och rostad lök! 

(null)

Halloumisallad- 
Ett gammalt recept, som jag kanske alltid förnyar lite. 
Stekt halloumi, nektariner, sallad, avokado, pinjenötter... 
Märker här att jag gillar att äta halvvarma rätter. 
Halloumin är varm och blandas med det kalla. Fantastiskt gott! 
Hittade detta receptet på Flora

(null)

Pasta med mandel-
En dag såg jag på morgon-tv och Pablo lagade en pastarätt med mandel. 
Han öste på med parmesan, och jag som försöker äta rent växtbaserat valde en växtbaserad sådan. Ja, jag vet att jag inte kan på något sätt kalla mig vegan. Men jag äter inget kött. Men kanske någon ost någon gång. Eller mjölk. Så är det. Man kan inte lyckas vara perfekt jämnt. 
Hur som, det var pasta, mandlar, vitlök, kronärtskocka  och kryddor. Det var enkelt och väldigt gott! 

(null)

Kvällsmacka- 
Ibland orkar jag inte laga något. Då äter jag ofta macka på kvällen. 
Detta är min favoritmacka. Oliver, avocado , kapris, ruccola! Enkelt! 



Visst är det kul med mat?! Det är helt fantastiskt! 
När man har tid och lust. När andan faller på och när det finns folk omkring en som man tycker om! När man får äta tillsammans, alltså det är väl nästan det bästa som finns!?! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback