Kungen och jag

Idag sa jag vid ett möte att jag kände mig som kungen. 
"Vad gör du... egentligen?" 

Tydligen är det en av de vanligaste frågorna som kungen får. vad jobbar du med? 

Och jag känner igen det där. Jag gör allt och inget. Vissa kan säkert tycka att jag "bara är", att jag bara flummar runt. Att det inte händer så mycket. 
Jag kan känna att jag är överallt och ändå inte där jag borde vara. Alltid saknad någon annanstans. Människor vill alltid ha mer. Mer tid av mig, mer kraft. 

Granskad. Hela tiden. 
Den ena blir nöjd, den andra missnöjd. Granskad i sömmarna. Väger ord för att ingen ska ta illa upp. Och till och med när man väger och väger, så blir det tokigt ibland. 

Så vad gör jag och kungen? 
Vi jobbar. Vi jobbar hela tiden. Konstant faktiskt. För vi vet inte när någon ringer. Inte när någon bestämmer sig för att höra av sig och vilja ha ett svar. Vi är konstant på tårna. Vi vill göra rätt, vi vill göra skillnad. Vi vill ha ett bättre samhälle, ibland lyckas vi, ibland inte. 
Kungen och jag. Ja, vi gör så gott vi kan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback