Alla dagar som inte är helg



Japp, när man inte har något annat kan man helt enkelt kopiera en lista om det vi oftast går igenom från en känd bloggare. 

Här är min lista (kopierad rakt av(,eller nej, svaren är mina egna!) av Sandra B) 

Något jag värderar högt i min vardag: 
Min förmåga att bara släppa alla vardagssysslor för att slå mig ner i soffan och hänga med familjen. Skit i disk och elände och bara vara. Som tur är har vi inte många som kommer hem till oss och ser all disk och elände.  

Det äter jag till frukost: 
Inget. Kaffe. 
Jag försökte verkligen ett tag att vara ordentlig, men det går liksom inte. 
Äter däremot frukost på jobbet vid halv tio. Smörgås och kaffe. 

(null)


När jag går och lägger mig: 
Allt mellan nio och elva. 
Det beror på hur dagen har varit, hur nästa dag ska bli. 
Det beror på vad som finns på tv, och om maken lägger sig tidigt. 
Brukar kolla någon serie innan jag väl somnar, vilket kan göra att jag somnar allt mellan tio och... ett?! 

Saker som står på min tråkiga vardagliga to-do just nu och som jag  aldrig gör: 
Byta lampa på bilen. Det är något ljus som lite lyser. Detta måste jag ju bara fixa faktiskt. 
Har tusen saker på jobb-listan. Den är så lång som jag inte ens orkar tänka på den....

Det här äter jag till lunch: 
Nästan alltid någon form av matlåda. Ibland blir den väldigt märklig. Som i dag, couscous och en sås. Endast. 
Men ofta är det rester. Och mer mat. 

När jag går upp: 
Klockan ringer kvart över fem. Drar mig och kollar timehop till halv sex. 
Klockan sex väcker jag sonen. 

Jag går till jobbet: 
Alltså, jag lämnar hemmet kvart, tio i sju. Lämnar sonen på frita, och är på jobbet runtkvart  över sju. 

Jag kommer hem från jobbet: 
Jag slutar nästan alltid 16:00, och ibland hämtar jag lillkillen, ibland åker jag direkt hem. 

En vanlig vardagsmiddag: 
Finns nog inte. Jag äter alltid, eller nästan alltid, olika. Allt från tikka, makaroner, bönor, färska vårrullar, falafel, till tacos, potatis, gratäng, soppor... 

(null)


Vad jag gör på vardagskvällar: 
Slappar i soffan. Äter för mycket chips och är allmänt slapp. Tränar en del och glor på serier. 
Svarar på en del mail. Och smsar vänner som jag aldrig hinner träffa. 

Har jag söndagsångest: 
Nja, ibland har jag väl det. Jag har mer måndagsångest faktiskt. 
Då har jag liksom koll, eller i alla fall lite koll, på allt som ska göras i veckan. Och det stressar mig många gånger.  

En bonus fråga! 
Vilken är den tråkigaste vardagen?
Tisdag! 
Lite av veckans mittpunkt. Man har startat, men inte kommit i gång. Det är inte halvvägs. Det är bara... tisdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback