dagens! (by katta kvack)

DAGENS VILL HA: chips! som vanligt! och speciellt vill jag äta chips när jag inte har några hemma.

DAGENS KLÄDSEL: jeans med tydligt myntinkast och vit tröja. jag hade även att tjocktröja som hade en magisk kraft i dag. så fort jag tog av mig den för att det var så varmt gick solen i moln. det slutade med att jag hade på mig den väldigt mycket.

DAGENS SMINK: inget. jo, lite lite bb-cream på näsan och vissa blämmor men det var nog borta redan när jag åkte.

DAGENS FRISYR: först utsläppt. sen tofs, efter det irriterande lugg. och då blek det inbakad fläta, men bara på ena sidan.

DAGENS HÄNDELSE: att sonen åt två pannkakor inom två minuter. han äter jämt som en sparv, men idag var det tydligen något som gjorde att det var extra gott. troligtvis att vi var på simtävling.

DAGENS LÅT: jag vet inte vad den heter. den som de spelar på svt när det är sport på tv. jag tror i alla fall den spelas då. eller så är det vid naturprogram. spelades varje gång det var prisutdelning i dag. och det var många gånger!!

DAGENS PLANER: eftersom klockan är efter midnatt... idag, ja i går, var planen att åka på simtävling och kolla i. N kompis dotter som skulle tävla. att vara på simtävling kunde vara så kul!!! det var otroligt roligt!! en underbar dag!!

DAGENS SAKNAD: ja... chips!!! verkligen!!

DAGENS DUMMASTE: en elak lustig man som helt plötsligt vräker ur sig: kan du inte sätta upp paraplyt så att ingen kommer förbi?
eh?! va?! vi har suttit här ett tag, vi har ett paraply till barnen, du har gått förbi innan och helt plötsligt får du för sig att det är för stort. dumt, dumt gjort! elakt!

DAGENS SJUKASTE: att jag sitter här, vaken. klockan är över tolv. har aldrig varit intresserad av eurovision men vill inte lägga mig när det är två minuter kvar. (hur dom nu ska hålla den tiden?! det är nio länder kvar som ska rösta och så folkets röster.)

DAGENS DROG: nagellack. som vanligt. eller kaffe. också som vanligt.

DAGENS ROLIGASTE: hela grejen med simning. och att Elias faktiskt såg ut som om han ville bada! han såg inte alls så rädd ut som han brukar.

DAGENS FAVORIT: den persiska maten? caviarlacket från bikbok? mobiltillbehöret till telefon? kaffet? kan inte bestämma mig. men den persiska maten var fantastisk!!!

DAGENS KÖP: ja... jaha.. aha! ok, caviarlacket? mobilgrejen? som sagt kan inte bestämma mig riktigt!!!

DAGENS HUMÖR: toppen!!! bara i går, nja i förrgår skrev jag ett inlägg som hade rubrik "hatet" som jag raderade, och idag har allt varit bra! kanske lite arg! när sonen skallar mig, slår mig och springer bort. men övergripande ett gott humör!

DAGENS ORD: lycka!
jag är ganska lycklig (även om jag var väldigt olycklig i förgår) (det svajar mycket kan man säga!!) men i dag har jag varit glad! glad över min man, min son, min vän, solen och att bara få finnas till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback