Kvällen som blev bra












Låt mig säga att kvällen blev bra. 
Vaknade som vanligt med ångest. 

Körde Elias till skolan, käka frukost. Eller?! 
Jo, jag åt en banan. 

Kollade på tv, sov. 

Lagade (färdig) vegansk ravioli och tog med mig ut i gräset. 
Lyssnade på Kakan, som kanske skulle ha smeknamnet, fantastiska Kakan,  älskar hennes podd! 

När de började klippa gräset gick jag hem. Sov ett tag till. Och målade naglarna på balkongen. 

Morgonens ångest hade klingat av lite. 
Men ökade igen i samband med ett telefonsamtal, som jag inte ens svarade på. Men bara att höra telefonen ringa och veta vem... usch ja. 

Maken åkte och spelade golf. Frågade om han skulle stanna hemma för att lätta ångesten. Utan att han ens visste vad det var. 
Jag sa åk och jag och Elias gick ner på stan. 
Letade nyheter. Hittade en och köpte plocksallad på Coop. Det är en av hans älsklingsrätter säger han. 
Han köpte sex äpplen och jag ett gäng bananer också. Och vindruvor. De var på extrapris. 

Så satt vi på balkongen. Åt sallad och lyssnade på Lill-babs. 

Jag tog en bild, en (relativt) instagramvänlig. 
Sen tog jag på kaoset. 
På oboy-fläckarna sen.. ja, när då?! 
På halvätna sallader och smutsiga bestick. 
På sk uppläggningsfat, vilket i vårt fall betydde brödpåsen. På nagellacksflaskor som står kvar. 
Och ja, allt står fortfarande kvar. 
Det blev en bra kväll.  



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback