Disktrasa

Känner mig som urvriden disktrasa. 

Vaknade kl. halv två i natt och började fundera på kvartsamtal, personalmöten och icabeställningar. 
Försökte titta på klockans sekunder för att somna om.. 
1 sek, 2 sek, 3... 4....
Nej, det gick inte. 

Eller det gjorde det väl, för jag vaknade när maken gick upp. Men försökte dra på att gå upp. Säger jag god morgon till honom är det helt kört. Det är bättre att ligga och hundsova. 
Speciellt när man varit vaken och funderat mitt i natten. 

Grejen med att vakna mitt i natten är att jag är rädd för att lägga mig för tidigt nu. 
Somnar jag nu vid halv tio finns riske. att jag vaknar mitt i natten igen. 
Jag måste vara helt färdig när jag lägger mig. Utmattad. Utslagen. Som en urvriden disktrasa. 

Men lika väl som alla funderingar kommer på natten, så kommer de på kvällarna. Eller på morgonen. Eller på dagen. 

Det är ett skit det där med tankar. 
Det är de som borde vridas ur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback