Tipp topp

(null)
Elias älskar skor. Alltså verkligen älskar! 
Idag var vi igen inne i en skobutik och han ville ha minst fem par skor. 
"du vet att jag växer mamma!" 
säger han och tittar upp från golvet. 
Och ja, det är ju sant. Men vi kan inte handla skor varje gång vi ser ett par skor. 
Och vad han egentligen skulle behöva är ett par sandalder och det hade dom inte.  
Jag tror ungen har mer skor än vad jag har. 
Och när jag stod där, hängandes över en skohylla och för tionde  gången frågar honom om vi inte kan gå snart, då börjar jag undra vem som är vem. 
Brukar det inte vara barnen som inte vill gå med när morsan provar skor? Brukar det inte vara kvinnan som har massor av skor hemma? 
Det är ju kul att han vill ha skor och att han bryr sig, men jag börjar smått känna att vi nått en gräns... 


(null)
 
Hämtade ut ett efterlängtat paket med! 
Det gick på nolltid att få det alltså, Topformula har snabb leverans. Otroligt billigt och av hög kvalite! 
Jag köpte både det ena och det andra då jag känner att jag tror att min kropp behöver lite tillskott. 
Magnesium- då brukar jag alltid sova bättre och ryckningarna i benen slutar. Något som är tipp topp är också att kramperna i vaderna försvinner! 
C-vitamin- why not liksom?! Äter inte alls frukt som jag borde göra... C-vitamin ska vara bra för tandköttet med, så verkligen why not?! 
Järn- har alltid haft problem med järnvärdena! Dessa har varit kanon tidigare och inte gjort att jag blivit förstoppad. 
Kalcium/ vitamin d- läste att äter man växtbaserat kan det vara bra att äta kalcium. Kalcium är även bra för tänderna. Och jösses vad jag behöver det!! (ska beställa en bettskena så kanske det blir riktigt bra!) 
Zink- man får inte glömma det ytliga! Zink ger bättre hud, hår och naglar. Nice! 
Och huden läker lättare, tycker jag. Bra med tanke på myggbett och elände. 
B6/ B12- som icke allätare bör man ta b-vitaminer! Jag har slarvat lite med det. Och känner mig hängig, eländig, illamående och allmänt förvirrad. Nu ska det vara slut med det! 
Omega 3- smörja hjärnan lite extra! Omega 3 känns som ett tillskott de flesta äter! 
D-vitamin- denne extra starka sparar jag till hösten/ vintern. Nya rön har sagt att det kan vara farligt att äta för mycket. (eller ja, det har alltid varit farligt att äta för mycket!) 
Så den spar vi! 

Så jag jag fyllt dosetten och hoppas att jag snart känner mig piggare, fräschare och ja... bättre! 


(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback