Matkontot

1. Schnitzel- veggo såklart. För ert tag sen köpte en vanliga till Elias, tänkte om han ville ha det. 
Men han har vant sig vid veggo, och ratade den vanliga av kött. 
Precis som Magnus tyckte att köttfärsen till tacon de en gång tog inte föll hon om o maken längre. 
Spännande det där. Hur smakerna ändras! 
En dag åt vi schnitzel, med färskpotatis och vitlökssmör. Jag älskar kapris så det tog jag med.  
(null)

2. Pizza- vi äter sjukt mycket pizza här. Kanske ska äta pizza i kväll med?! Det går att variera och det är gott. 
Jag äter oftast:calzone utan skinka, tutti (eller heter den frutti?) 
Frukt i eller på mat är underskattat.  

(null)

3. Raiderkaffe- när jag var liten hette dom där raider. Nu heter dom twix, tror jag. Och om man biter av båda ändarna kan man dricka kaffe genom dom. 
Det blir nästan som en hel måltid. 
I alla fall om man tar ett par stycken. 

(null)

4. Mumspannkaka- Elias ville så gärna äta hans favoriträtt från skolan, mumspannkaka. 
Jag kallar den ugnspannkaka utan fläsk. 
Han vill äta den med keso och lingonsylt. 
Ja, varför inte?! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback