Att komma tillbaka

Det var sjukt varmt. Så där varmt så det rinner på kroppen och man tror att man fått in en fluga eller mygga innanför blusen. Det kittlar till lite, och man inser att det är svettdropparna som rinner längst med magen. 

När dörren öppnades var det nästan tyst inne i lokalen. Allt var sig på så många sätt likt. 
Det var ljust, fräscht. 

Känslan var lite märklig och redan då insåg jag vilken huvudvärk jag skulle få. 

Inne på kontoret var lampan tänd. Jag brukar aldrig ha lampan tänd. Det blev ljust även där. 
Så ovant. Men ändå precis samms kontor som jag lämnade. 
Kändes som jag varit borta i en evighet. Fast det bara har gått två månader. 
Lappar satt kvar, pennor stod i glaset. Västen hängde på stolen. 

Och på skrivbordet stod den mest fantastiska krukan med blommande blommor och gröna växter!! 
"Den väger en hel del" 
hörde jag bakom mig, och ja, det gjorde den! 

Tänk att alla har tänkt på mig! Tänk att alla har bestämt att jag ska mötas av detta när jag kom tillbaka. Det är magiskt! Det är fantastiskt! 
Det är helt underbart! 
Alla personer, alla hjärtan, alla personer!!! Mitt hjärta svämmade över! 

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback