Fiskefunderingar

Vi bestämde oss för att åka och fiska innan matchen. 
Vi har ingen båt, ingen stuga, inget tillgång till det heller. 
Vi får ta det som finns. Köpa fiskekort nere vid strömmen och leta upp någonstans där man kan stå vid kanten till något vatten. 

Det kanske är totalt oglamoröst. Jag vet inte. 
Men jag skiter i vilket. 
Jag behöver inte en stuga (även om jag skulle ta emot en om jag fick!) 
Jag behöver ingen båt (även om jag skulle ta emot en om den ingick i stugan!) 

Vad jag menar är jag jag behöver inget av det. Även om jag vill ha. 
Men att behöva och att vilja ha är två het skilda saker. Som man lätt glömmer bort. 

Speciellt på sommaren. Ingen behöver åka utomlands och spendera hela semestern på någon glammig ö där man är helt själv och solen lyser konstant. 
Ingen behöver åka på cityweekends där man skålar i skumpa och cava och äter musslor o j ostron till lunch. 
Jag förstår att många vill det. Men frågan är varför? 

För att visa upp bilder på instagram. För att kunna ha något att berätta om när man träffar familj och vänner. 

Jag vill mycket. Tro mig. Jag vill ibland för mycket. Och jag glömmer skillnaden mellan att behöva och vilja så många gånger. 

Men när jag sitter här på en sten, utan stuga, utan båt, utan sol och utan ostron och skumpa, då tänker jag på vad jag behöver. 
Jag behöver vara med min familj. Jag behöver kärleken från dom. 
Jag behöver bara en sten att sitta på och konstatera hur mycket kärlek vi har. 
Vi har varandra. Vi har kanske inte massor av pengar, men vad är pengar om man inte har kärlek. 
Vi har så vi klarar oss. 

Jag ser min familj. Jag ser vattnet och fåglarna. Jag ser molnen på himlen och jag hör sonen skratta. 

Livet är vad vi gör det till. Vad vi behöver och vad vi vill ha, det är två skilda saker. Glöm aldrig det. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback