Tid, kraft och ork

Just nu känns det inte som jag har varken tid, kraft eller ork. 
Vet inte om kraft och ork visserligen är samma sak, jaja... 

Hur som helst känns det som att jag inte hinner något. 
Jag går till jobbet. Tusen bollar i luften. Tappar oftast mer än hälften av bollarna. 

Jag försöker gå hem i tid. Åker hem, glömmer att handla. Möts av smutsiga kläder, men orkar inte ta upp ett endaste plagg. 
Eventuellt lagar lite mat och sedan lägger jag mig på soffan. 
Försöker säga hur mycket jag älskar min familj. Som jag tror är lika trötta som mig. 
Jag vill inte att människor inte tror jag bryr mig. 
Jag vill göra roliga saker med min man, med min familj. Jag vill träffa vänner. Och jag vill träna. 

Men jag tycker inte tiden räcker. Jag vet varför. För jag tänker för mycket. Jag överanalyserar och jag funderar. 
När man tänker så mycket blir man matt och trött. 
Så tycker man att tiden är slut. Men egentligen har man bara prioriterat fel, man har tänkt istället för att umgås. 

Jag vet inte riktigt hur man tar sig ur detta. 
För nu tänker jag bara på hur jag borde vara. Vad jag borde säga. 
Istället för att agera. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback