En ny klippning

Den senaste tiden har varit tuff. Det är mycket som är nytt, förändrat. 
Kanske till det bättre men förändring är alltid svårt. Det känns ovant och kanske obekvämt i början. 
Det är som att klippa sig. 
Man har långt blont hår. 
En dag bestämmer man sig. Det stora klippet. 
Man har bestämt sig. Det kommer att bli bra, man vet det. 
Håret faller av, man slänger i en toning. 
Tittar sig i spegeln och är så nöjd. 
Går ut genom dörren och kanske en kollega säger något snällt. Man kanske är ovan att ta emot beröm. Man blir glad. 
Någon säger bara "har du klippt dig?", man kanske blir nervös, är det inte snyggt?! 
Man tittar sig i spegeln och man är inte van. När man tvättat håret är det lättare att kamma, styla. 
Man är säker på sin sak. Men ovan. 

Detta kan har varit en av de sämsta jämnföreslerna... 

Men jag tror ändå många kan sätta sig in i den känslan. 

Jag är bara ovan. Jag vet att det kommer bli bra. Jag kanske måste vänja mig vid nya situationer och nya problem. 
Förändring är jobbigt, i början.  
Förändring är nyttigt. 
Förändring är kul. 
Det gäller bara att gilla det nya, och blicka framåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback