Då var kroppen full av bus

Har känt mig så grå sista tiden. Som ett genomskinligt lakan. Ett urtvättat lakan. 

Det har varit dags för bus helt enkelt. Älskar bus! 
Fast ändå inte. 

För nu vill sonen bada på fredag. Och jag har bara smörjt i de synliga kroppsdelarna. De synliga i vintermörkret. 
Alltså... ansikte, armar. Dekolletage. That’s it! 

Jag kommer alltså se ut som ett urtvättat lakan på mage, ben och rygg. Och som en liten vårfräsh kvinna i ansiktet! Snyggt! 

Frågan är om jag ska orkar fixa till hela kroppen inför badhuset. Fast vaddå?! 
Nej vet ni vad! Jag skiter i det! 
Jag kommer inte ens känna någon. 

Jag tänker inte raka benen heller. 

Det gör man på sommaren. Möjligtvis. 
Då man inte ser ut som ett urtvättat lakan. 

Utan mer som en röd kräfta i mitt fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback