Duschen

(null)

(null)

(null)

Tänk att man har en liten pre-teen i våningen. 
Han ville duscha på morgonen för en kompis skulle följa med hem efter frita. 
Är det inte lite tecken på att man blivit lite större?! 
Tvätta håret en morgon?! Kändes som det inte fanns bara för någon månad sen. 
Nu kommer vi väl få slita honom från duschen. 
(han har duschat nu på kvällen med...) 

På jobbet hade jag goda samtal. 
Det kanske inte blev så mycket annat gjort, i alla fall inte det jag planerat. Men att sitta ner, prata. Lyssna. Höra. Vara aktiv i samtal. 
Det är magi. 
Det kändes gott! Det behövdes. Det kändes bra i hjärtat och jag är glad att jag är tillbaka. Och jag är glad att få sitta ner en stund och bara prata. 
(jag har alltså jobbat idag, men kanske inte på sätt som jag tänkt! fast jag har också konstaterat idag att det är viktigt att prata!! Att se varandra i ögonen och bara vara!) 

Klockan ett åt jag lunch. Sötpotatis och hummus. 

Grabbarna lekte och Elias blev lika svettig, pm inte svettigare än han var i morse. 
Det ska nog bli skönt att klippa sig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback