Att lägga pengar på medicin


(null)

Kan ni somna på dagen och vakna, fast ni inte kan röra er? 
Det är väl egentligen inte ett okänt fenomen men ändå pratas det aldrig om det. 

Det drabbar mig titt som tätt och jag blir alltid lika rädd. 

Tillståndet kallad sömnparalys och handlar om att hjärnasmotorikdel fortfarande sover och man då upplever som en förlamning i kroppen. 

Grejen är att det sitter kvar ett tag med, i alla fall för mig. 
När jag väl kommit upp och skakat lite på kroppen så är obehagskänslan kvar. Lite som ångest. Det trycker i bröstet och huvudet är segt. 

Och även om jag vet att det är helt ofarligt så blir jag lite nervös, rädd. 
Det står ju för något. 
Utmattning, stress och sömnproblem. 

Kroppen säger att lugna ner, skriker efter återhämtning. Kroppen är bra finurlig ibland. Men väldigt läskig med. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback