Ledig | jobb | barn

(null)

Ni vet att man kan vabba, och jabba?! Ja, när man tar hand om sitt sjuka barn, men man jobbar lite under tiden. Jag antar att det kallas jabba... 
Folk tänjer på gränser. 

Det var väl aldrig något man gjorde förr. Var man hemma så var man hemma. Och tog hand om barnet. 

Så kan man ju vara sjuk själv. Och jobba lite. Det är också helt ok i dagens samhälle. 


Men jag har väl dragit det till en gräns som kanske inte är ok. 
Denna vecka har Elias lov. Jag har tagit ledigt och sagt till fritidshemmet att han är hemma. 

Har vi varit hemma? 
Nej. Inte alls. 

Vi har kommit kanske lite sent till jobbet men knappt det. Och vi har stannat länge. 

Elias har diskat, prismärkt och fyllt på. Han har pratat och pratat. Han har haft kul. Men han har inte varit ledig. 
Jag har fått saker gjorda, men jag har inte varit ledig. Inte alls. Och när vi väl kommit hem har jag tänkt att jag måste kanske svara på något mail. Ringa bara något samtal. 
Så alla timmar som skulle försvinna från kompsaldot... Nej, de är inte borta. 

Och är vi utvilade? Nej, inte alls. 

Att jobba när man är ledig? Inte en aning om vad det heter. Eller vad det kallas. 
Kanske heter det bara, enkelt och kort, sammanfattningsvis; 
DÅRE. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback