Dagen i bilder

(null)

Dagen började med att Elias kom in och vi låg och myste tills jag blev extremt kaffesugen. 


(null)

Vi har köpt en ny bryggare! En moccamaster som är relativt liten och nätt. I alla fall om man jämför med vår gamla. 


(null)

Drack kaffe och tittade på nyhetsmorgon. Där pratade de om branden i Norrköping. Men mamma hade redan ringt och berättat om den. Så inget nytt direkt. 


(null)

Åt rostat bröd med avocado, tomat och rödlök framåt tio. 


(null)

Gick och kollade på vad som fanns kvar efter branden. Det luktade rök och Elias fick hosta. 
På vägen hem stannade vi och handla kaffe, dricka och pasta. 
Så satte vi oss i solen och Elias halsade ditekt ur flaskan. 


(null)

Kom hem och åt lunch. Rester från gårdagen. Spännande värre. 


(null)

Fixade lite och sov i soffan. Satt på balkongen och tittade på Flora och Alexandra. Gjorde melonsallad och slappade ända tills det var dags för kvällsmat. Någon ny vegopasta. Helt ok. 


(null)

Drack kaffe efter maten. Med havremjölk för magens skull. Har druckit för mycket kaffe idag och kan inte sova nu. Attans! 


(null)

Hamnade i soffan resten av kvällen och började om med bujolivet. Tänker inte göra kalender utan mer som en dagbok. Och habittracker och moodtracker. Och lite vad man gör och inte. Jag minns ju aldrig när jag till exempel vattnade blommorna eller bytte toalettbordet om jag inte skriver upp det. 
Var lite vild och lämnade vissa saker kvar i soffan fast än nyårslöftet lyder: 
det som ligger kvar i soffan kastas! 
Vi får se vad jag har kvar i morgon helt enkelt. 

Det var dagen! 
Det var en ganska bra dag tror jag. Jag och Elias hann med en del nytta, en del mys och en del annat. 

Nu ska vi bara se om koffeinet slutar verka någon gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback