en helt vanlig måndag

ångesten har släppt. lite i alla fall. 

em del snackar om att inte tala om ångest. för dr flesta lider faktiskt inte av ångest utan någon oro. 
man får inte heller säga panik eller deprimerad. 

då är man sjuk på riktigt. man kan inte vara som folk i allmänhet.man kan inte jobba. man är sjuk. s ju k ! 

jag säger att de har fel. 

man kan ha ångest. helt bara så där. man kan få panik. man kan till och med få panikångest. 
bara så där. utan att vara sjuksjuksjuk!!! 
man kan få ångest en kortare stund och mdn kan ha den en längre tid. 

jag upplever ångest. på riktigt. vet inte var jag ska ta vägen. vill helst bara lägga mig ner och dö en smula. eller för evigt. 

men så släpper det efter.an jag kvar lite oro i kroppen. men mer än då är det inte. för mig. 

för det är just det. 

mig! jag upplever, jag känner. ingen annan. 

men som sagt, idag är det bättre. jag har jobbat? fixat hemma, ätit mat och varit vuxen. 
jobbat lite till hemifrån och mailat och fixat lite. 
jag har pratat med maken och vi hat ältat.  vi har tittat på tv och nu ska vi sova. 

en helt vanlig måndag bortvisa som dem måndagen innan. men det var fylld med ångest. 

men idag är det bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback