21:49, alla ska sova.

trött. 

jag är trött. snurrig i huvudet. 
när jag skriver snurrig menar jag att det snurrar. inte att jag är förvirrad och glömsk. det kanske jag är det med, men det har jag glömt i så fall. 

nej, jag är snurrig så att allt åker om kring. som jag inte står still. allt rör sig. får svårt att fästa blicken. svårt att fokusera. 

och då blir man trött. i alla fall jag. 


jag skyller på den röda perioden i månaden. den är inte här, inte än. men snart. 
och jag blir alltid mer snurrig då. 
alltid samma tankar. 
meningslöshet, utmattning, funderingar på vad och varför. övertolkar. gråtet inombords. 
och bloggar. 

skumt, bloggen får alltid fyllas med märkliga tankar. mörka och dystra. 

när jag inte ska ha mens hittar jag på saker och hinner inte blogga. har inget att skriva om. för allt är så bra då. 

och även om jag har haft mens i femton år, kanske tjugo till och med (!!!) så förstår jag inte riktigt vad som händer. 

jag blir nästan alltid lika förvånad. byxorna går knappt att stänga-o no, måste äta bättre. 
känner för att gråta- äsch, skärp dig kvinna. 
sover tio timmar per natt- herregud vad lat jag blivit. 
fryser- det är höst! 
övertolkar- nu gråter jag snart. 
känner för att gråta igen- ryck upp dig! NU! 
allmänt deprimerad- har jag tagit medicinen som jag ska? 

ja, alla tankar, alla känslor, de kommer som en tidsinställd bomb. ändå blir jag chockad. kan räkna ut det efter ett tag men då är jag redan så nere. 

PMS? jag har väl aldrig haft problem med det!! 
nej, det måste vara något annat. tänker jag. 

och bloggar på, torkar tårar i duschen och förbannar mig själv. 

och det bästa är att sova. eller kolla på något meningslöst på tv. 

dagens lott hamnade på att sova. sova bort allt och hoppas att dagen o morgon blir bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback