refluxsjukdom

att ett barn har reflux är inte en sjukdom. men när man har problem av det blir det en sjukdom.

vem har inte problem med reflux?
-jaha, nu kräks jag lite till så tänderna fräter sönder och jag konstant är uttorkad. men det gör mig inget.

eller? det är väl alltid ett problem.

vår son har reflux. tror jag i alla fall. och med reflux menar jag väl då refluxsjukdom.
han kräks lite mest hela tiden. nu har det även börjat på dagarna.
han är konstant hungrig och illamående på samma gång. han springer till toaletten säkert femtio gånger per dag. ja, i alla fall tjugofem.
då kräks han inte så många gånger ska väl tilläggas utan han går dit för att han tror att han ska kräkas. eller något.
det är ju lite svårt att prata med en treåring på så sätt.

han vill att vi stannar bilen, för att sedan två sekunder senare ändra sig.


och så händer det ju då att det faktiskt händer.
på dagis, på natten, mitt i leken.
han är otroligt ledsen, gråter och är helt förstörd.

jag med. tur att jag gått i terapi. verkligen jättetur. annars vet jag inte hur det hade gått. och jag ska säga att det är inte lätt. jag jobbar med det hela tiden.

magsjuka, illamående, spyor. fy fy FY F Y! ! !
hatar det! men som sagt, hade jag inte gått i behandling vad jag väl flyttat ifrån hela familjen.

men nog om mig, min son! vad gör man? själv tar man lite losec och så äter man lite ostbågar och låter bli skräpmaten. och så blir det bra.
men en treåring? vad gör man?
och jag vill att han ska må bra! han äter ju knappt!!! vällingen var hans allt, och nu kan han inte dricka det alls längre. (st kommer upp fort som attans!)

och har det med diafragman att göra, eller är det bara så han är?

nej, i morgon kanske jag får. ringa barnsjukhuset och höra om de ska ta emot honom eller om det blir vårdcentralen ska ta honom! han måste ju få hjälp.
och jag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback