Sjuk eller bara lite krasslig

I går skrev jag ett inlägg, som jag faktiskt var ganska nöjd med.
 
Det började med att jag lyssnat på Hanna och Amandas pod och Amanda pratade kort om psykisk ohälsa. Att jag varit på föreläsning med Prestationsprinsessan som talade om ungefär samma ämne.
 
När det hela försvann, tänkte jag att det var väl inte meningen att det skulle publiceras. Men så kunde jag inte släppa det när jag skulle somna.
Speciellt eftersom jag tidigare på kvällen hade ätit röda pringles.
 
Vad är grejen med röda pringles?
Jo, min syster har blivit sjuk ett par gånger när hon ätit dom. Och i min värld får jag svårt att äta dom då. Tänk om jag blir sjuk?
Men efter timmar av KBT har jag insett att jag ibland bara måste utsätta mig.
 
Det är väldigt svårt! Jag tyckte jag mådde illa långt in på natten. Av några chips! Jag äter andra chips, till och med andra lättsaltade!
 
Jag skulle inte vilja säga att jag har psykisk ohälsa på grund av några chips, men samtidgt är det ju inte friskt att inte kunna äta några chips för att min syster inte äter dom!
Jag kanske bara är lite krasslig.
 
Och vem bestämmer när krassligheten gick över till ohälsa?
 
Eftersom jag gått i KBT kan ni ju räkna ut att jag inte mådde så bra ett tag.
Nej, hela mitt liv kretsade runt en fobi. Jag ville inte äta vissa saker, jag ville inte göra vissa saker.
Då kan jag nog säga att det var ohälsa.
 
Detta blev inte alls som det förra inlägget, där jag skrev om brustet hjärta vs storke, om media och psykisk ohälsa. Där jag tog upp andra saker än just chips!
 
Men mer om det en annan gång.
 
Kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback